WAARLAND - van onze verslaggever Luna Witte
Gehandicapten
In de middag gingen we de klas in. We werden in 2 groepen gesplitst. Groep 1 ging eerst het spel in de speelzaal spelen. Groep 2 ging het spel in de hulpklas eerst spelen. Het spel in de speelzaal moest je in 2 tallen doen. Je moest met de dobbelsteen gooien en dan steeds opnieuw tot je bij een bordje kwam daar stond een nummer op. In de speelzaal stonden ook nummers. Je moest naar het nummer wat op het bordje stond. Er stond bij dat nummer een vrouw of een man. Die ging je helpen. Je moest dingen doen die gehandicapten ook doen. Bijvoorbeeld: met je neus dicht een rietje in je mond doen en dan alleen door het rietje ademen. Dan lijkt het net of je astma hebt. Drie kwartier later gingen we wisselen. Toen moest groep 1 naar de hulpklas en groep 2 naar de speelzaal. In de hulpklas moest je vragen beantwoorden. Om de beurt gingen we een vraag voorlezen. Als je het wist mocht je je vinger opsteken. Je schreef het antwoord dan op een blaadje. Toen we klaar waren ging een man vertellen over dat hij een hond had omdat hij een bijna blind was. Een andere man had zijn linker been eraf. Die liet dat allemaal zien. Dat vond ik indrukwekkend om te zien.
Groetjes
Luna Witte
WAARLAND - Door onze verslaggever, Luna kat
Gehandicapten
De middag verliep op zijn gangetje en het was heel erg leuk en leerzaam,
maar we hebben natuurlijk ook medelijden met de gehandicapten.
Die bijvoorbeeld reuma, astma of diabetes hebben. En er zijn ook gehandicapten die doof of blind zijn. Maar natuurlijk hebben we ook medelijden met alle andere gehandicapten.
Van de les hebben we veel geleerd. Bijvoorbeeld dat reuma hebben meer pijn doet dan we hadden gedacht, en dat je bij astma heel slecht kunt ademhalen. Het doel van de les was dat je veel respect heb voor de gehandicapten.
En dat is zeker gelukt!
Groep 6, Luna Kat